Економіка

Любі діти! Пропоную Вам перевірити знання про гроші.


Цікаві факти про гроші..




Давайте поговоримо про гроші, а точніше — розглянемо найцікавіші факти про гроші. Адже ці паперові купюри або металеві монетки у різних людей викликають різні емоції. Радість, гордість, спокій, заздрість і навіть розчарування. І, в той же час, мало у кого вони викликають байдужість. Які ж незвичайні і дивовижні відомості існують про гроші? 1. «Копійка» бере свої витоки з часів правління Івана Грозного. Саме він наказав карбувати «гроші копійні» зі своїм зображенням. 2. У різні часи у вигляді грошей використовувалися різні предмети, які представляли цінність для людей тієї чи іншої епохи. Це були і плитки чаю, і какао-боби, і сушена риба, і добриво, і камені. 3. Грошима, виготовленими з пластику, сьогодні користуються жителі Австралії та деяких країн Південної півкулі Землі. 4. Найважча золота монета була випущена в Китаї. Її вага складала 5 кілограмів.. 


  


5. Найважча срібна монета була випущена в Росії в 1999 році. Її вага — 3 кілограми. 6. У Канаді було випущено 25 000 унікальних монет, на одній стороні яких зображені динозаври. У темряві світився їх скелет. На жаль, в обіг такі гроші не потрапили. 7. Щоб на новій купюрі утворилася характерна потертість на вигині, потрібно скласти її 4000 разів. 8. Для проведення великих банківських операцій в Англії існує купюра номіналом в 1 мільйон фунтів стерлінгів. 9. Найпоширеніша валюта в світі — франк. Її використовують у 34 країнах. 10. Найпопулярніші доларові купюри в США — 1 і 20 доларів. А в світі більш поширені 100-доларові купюри....                           



11. Найперші гроші в паперовому вигляді з’явилися в Китаї в 812 році. 12. Цікаві факти про гроші дозволяють заглибитися в історію розвитку людства. Значок «$» був придуманий в 1788 році Олівером Поллоком. 13. У Сполучених Штатах Америки закон забороняє зображувати на грошах живих людей. 14. Олександр Македонський вважається першим правителем, який наказав карбувати монети зі своїм зображенням. 15. Найважча монета минулого була в XVIII столітті в Швеції. Важила вона 19 кілограмів. 16. Назви багатьох грошових одиниць походять від мір ваги. Стерлінгами в минулому називали срібні монети, а 240 таких монет складали по вазі один фунт. Звідси — і фунт стерлінгів Великої Британії. Ліра є еквівалентом фунта. Марка (трохи легше фунта) також використовувалася для визначення ваги срібла. 17. Першими купюрами в Канаді виступали гральні карти. 18. Перший банкомат з’явився в 1939 році. 19. Давньогрецька декадрахма — найдорожча монета в світі. На аукціоні в Цюріху вона була продана за 314 тисяч доларів...



20. До середини XX століття в деяких країнах Африки люди використовували худобу в якості грошової одиниці. 21. У середині XX в Бельгії в обороті були монети з рекламним текстом. 22. Бронзові монети Стародавнього Китаю відливалися у вигляді знарядь праці людей. 23. У XVI столітті у Венеції була поширена монета з дуже цікавою назвою — «газета». 24. До 1826 в обороті були гроші, зроблені зі шкіри тюленя. Сьогодні навіть одна така антикварна монетка коштує стільки ж, як і шматочок золота такої ж ваги. 25. Напевно, монетки збирають всі діти світу. Як правило, потім вони витрачаються на улюблені ласощі та іграшки. А от у Японії з монет, зібраних дітьми, були вилиті дзвони світу. Один з них був встановлений в Нью-Йорку. 26. Є відомості, що в Домініканській республіці гроші досі використовують як гирі для зважування. Для простоти і зручності на 10-центовій монеті викарбувано позначення «10 грам»....




                      Любі учні! Пропоную  олімпіадні завдання з економіки.



1. Вигідніше випускати продукцію, альтернативні витрати якої:
А постійні                                       
Б мінімальні
В максимальні
Г не можна дати точну відповідь, оскільки альтернативні витрати не є показником, на який слід орієнтуватися при випуску продукції
2. Підвищення продуктивності праці може не супроводжуватися зсувом кривої виробничих можливостей, якщо:
          А зросте кількість використовуваного капіталу
          Б зменшується кількість працівників
          В зросте чисельність населення
          Г скорочується заробітна плата
3. Після закінчення школи перед учнем стояв вибір: піти працювати столяром із заробітною платою 12 тис. грн. у рік; піти працювати водієм із заробітною платою
13 тис. грн. у рік. Проте він вступив до університету. Якою є альтернативна вартість його рішення за перший рік навчання?
А 25 тис. грн.       Б 13 тис. грн.       В 12 тис. грн.       Г 0 грн.




4. Коли ціна товару зростає:

А попит на нього, як правило, зменшується

Б крива попиту на товари-замінники зміщується ліворуч

В крива попиту на товари-комплементи зміщується ліворуч
Г обсяг попиту, як правило, збільшується
5. В якому з тверджень йде мова про зміну величини попиту?
А доходи населення зростають, внаслідок чого збільшується обсяг продажу ювелірних виробів
Б  ціна автомобіля «Toyota» підвищується, тому збільшується обсяг продажу моделі «Chevrolet»
В метеорологи прогнозують холодну зиму, внаслідок чого збільшується обсяг продажу теплого одягу
Г підвищуються ціни на перукарські послуги, тому кількість клієнтів перукарень зменшується
6. Зазначте, як змінюється загальна корисність яблук зі збільшенням обсягу їхнього споживання:
А збільшується з кожним з’їденим яблуком до певної межі
Б зменшується з кожним з’їденим яблуком до певної межі
В не змінюється при будь-якому обсязі споживання
Г спочатку зменшується, а потім зростає
7. Який з наведених нижче переліків значень загальної корисності ілюструє закон спадної граничної корисності
А 20, 30, 40, 50    Б 10, 15, 25, 35    В 10, 15, 17, 18    Г 20, 18, 16, 15
8. Основними перевагами ринкової економіки є:
А забезпечення ефективного розміщення ресурсів та економічної свободи
Б рівномірний розподіл особистих доходів і забезпечення повної зайнятості
В забезпечення стабільності цін і справедливого розподілу особистих доходів
Г ліквідація дискримінації і зведення до мінімуму забруднення навколишнього середовища
9. Головні проблеми економіки Що? Як? І для кого виробляти?:
А не існують у країнах з ринковою економікою
Б не вирішуються у країнах з командною економікою         
В цілком вирішені урядом України          
Г існують у всіх країнах і будуть існувати доти, поки існує обмеженість ресурсів
10. Яка з позитивних рис характерна для ринкової економіки:
А стабільні ціни й повна зайнятість
Б високий соціальний захист населення
В зростання асортименту і якості продукції
Г можливість швидкого нагромадження виробничих ресурсів і перерозподілу їх у пріоритетні галузі
11. Виберіть правильне закінчення твердження: «Фактори виробництва – це…:
А все, що може бути використано для створення товарів і послуг
Б все, що може задовольнити потреби людини і суспільства
В все, що бере участь у створенні економічних благ
Г те, за допомогою чого здійснюється обмін та розподіл створених в суспільстві благ
12. Визначте, що з наведеного призведе до зсуву кривої пропозиції певного товару:
А зростання доходів споживачів      В зміна кількості покупців на ринку
Б зміна технології виробництва       Г зміна смаків споживачів
13. Після посухи в Херсонській області українські заводи зменшили пропозицію томатних паст і кетчупів. Визначте, який з наведених чинників, скоріше за все, сприяв цьому:
А зменшення кількості виробників кетчупів і томатних паст
Б зростання ціни помідорів, які є сировиною для кетчупів і томатних паст
В споживачі почали віддавати перевагу томатному соку
Г зменшення продуктивності праці на заводах, де виробляють кетчупи і томатні пасти
14. Визначте, що відбуватиметься на ринку певного товару, якщо за незмінного попиту крива пропозиції зміститься ліворуч:
А рівноважна кількість товару зросте
Б рівноважна кількість товару зменшиться
В рівноважна кількість товару не зміниться
Г виникне дефіцит товару
15. Визначте, яке з наведених визначень грошей характеризує їх з точки зору господарських зв’язків в економіці
А гроші – це все те, що виконує функції грошей
Б гроші – це специфічний товар, який виконує роль загальновизнаного еквівалента
В гроші – це певний запас активів, які забезпечують здійснення різноманітних економічних угод купівлі-продажу
Г гроші – це соціальний інструмент, який виконує для суспільства певні функції
16. Укажіть, що з переліченого є товаром на ринку інформації:
А комп’ютери                                            В гроші для придбання комп’ютера
Б послуги праці програміста                     Г комп’ютерні програми
17. Виберіть варіант відповіді, у якому найповніше представлено всі види факторів виробництва:
А ферма, фермер, комбайн, трактор, селяни, довідник городника
Б  рибалка, човен, річка, інструкція з експлуатації мотора на човні
В трактор, поле, тракторист, фермер, дизельне паливо, інструкція з правил експлуатації трактора
Г залізниця, пасажири, машиніст, потяги, робітники станцій, інструкція з правил користування послугами залізниці
18.  У ринковій економіці гроші служать:
      А  засобом обігу
      Б  засобом нагромадження
      В  мірою вартості
      Г  всім вище перерахованим
19. Гранична корисність товару Х дорівнює 20, а його ціна – 10 грн. Ціна товару Y дорівнює 20 грн. Ціна товару Z дорівнює 10 грн. Якщо споживач прагне максимізувати корисності від споживання цих товарів, то якими мають бути граничні корисності товарів Y та Z?
         А  MUY = 20; MUZ = 40                  Б  MUY = 40; MUZ = 20
         В  MUY = 10; MUZ = 40                  Г  MUY = 10; MUZ = 5
20. Підвищення цін за два місяці становило 96%. Визначити, на скільки процентів зростали ціни в середньому щомісячно:
         А  48%                 Б  40%                 В  44%                 Г  32%


ЗАВДАННЯ № 2 
1. Земля одночасно є засобом, і предметом праці. Запропонуйте для розгляду конкретні ситуації: коли земля є засобом праці і коли вона є її предметом.

Тетяна після закінчення школи могла працювати секретарем із зарплатою
2 500 грн
/рік або продавцем з річною зарплатою 3 200 грн. але вступила до коледжу на контрактне навчання з річною оплатою за навчання 1 600 грн. Яка альтернативна вартість рішення Тетяни на першому році навчання, якщо 500 грн. оплати в перший рік навчання їй компенсує благодійний фонд, а на харчування вона щомісяця витрачає
120 грн.?

Задача № 2 
В економічній системі виробляється два види товару – А і Б. Для виробництва одиниці товару А потрібно 60 одиниць ресурсу, для виробництва одиниці
товару Б – 45 одиниць. Загальний обсяг повністю взаємозамінного ресурсу, який має у розпорядженні економічна система, становить 3600 одиниць.
1) Побудуйте криву виробничих можливостей.
2) Визначте альтернативні витрати виробництва останньої одиниці  товару А.


Задача № 3 
Функція попиту на товар описується рівнянням: QD = 50 – 2P,
функція пропозиції: QS = 10 + 2Р.
1. Визначте параметри ринкової рівноваги: ціну і кількість.
2.  Побудуйте графіки попиту і пропозиції.
3. Опишіть ситуацію, що відбудеться на ринку, якщо уряд зафіксує ціну на даний товар на рівні 8 гр. од. ?
4. Як зміняться параметри рівноваги на даному ринку, якщо держава введе акцизний податок у розмірі 2 гр. од. на одиницю товару? Розв’язання задачі проілюструйте графічно.



1 комментарий:

  1. Містер Бенджамін вийшов за межі своїх вимог, щоб допомогти мені отримати кредит, який я використовував для розширення свого аптечного бізнесу. Вони були дружніми, професійними та абсолютними дорогоцінними каменями для роботи. 247officedept@gmail.com.WhatsApp ... + 19893943740.

    ОтветитьУдалить

                      Вітаю Вас на своєму блозі! Всіх своїх найкращих  учнів запрошую до співпраці. Заходимо на сторінку свого кла...